15 februari 2007

Sonja is om 6 uur klaar wakker en dus is maar even gaan schrijven en een rondje over de camping gaan lopen. Vannacht heeft het behoorlijk geplensd maar nu is het droog en schijnt zelfs de zon. Het is hier trouwens al vroeg licht terwijl gisteren om een uur of zeven al donker was. Martin maar wakker gemaakt anders blijft hij slapen. Inmiddels stort de regen alweer uit de lucht maar we zitten lekker droog te ontbijten in ons campertje. De stroomkabel moet er uit dus er moet toch iemand naar buiten. Nou degene die niet achter het stuur zit dan maar.

We besluiten langs de kust naar het noorden te rijden omdat je in de bergen toch niet veel ziet vanwege de regen. Als we aan de Sunshine coast zijn regent het nog steeds dus we gaan naar Underwater World. Hier zie je vissen die allemaal rond het rif zwemmen, zoals gekleurde vissies maar ook roggen, haaien, koraal etc.

20070215b_underwaterworld  20070215a_underwaterworld

’s Middags weer verder gereden en af en toe gestopt om een kijkje te nemen op het strand. Daar lagen een soort kwalletjes. Kleine ballonnetjes van ca. 3 cm, een hele lange staart en als je erop trapte kwam er een soort blauwe inkt uit. Dan knapte ook het ballonnetje want Martin stapte er per ongeluk op; zouden dit nu de Blue Jelly Fish zijn? Geen idee.

Omdat we op tijd in Noosa Heads aankwamen zijn we gaan wandelen in Noosa Heads NP. Langs de kust, eerst kwamen we, terwijl er verderop kitesurfers in zee lagen, drie roggen tegen die speel20070215c_koaladen met de branding bij de rotsen. Plotseling ziet Sonja een koala boven in een boom die lekker zit te slapen. Eerst denk je nog nou dat is dan nr. 1 maar al snel bleek dat het echt wel bijzonder was want iedereen stopte om foto’s te maken (zelfs Australiërs). Om vijf uur richting de camping waar ruimte zat is dus we hebben een mooie plek. De camper verder op orde gemaakt en de spullen gepakt voor morgen want dan hebben we een excursie.