14 februari 2007

We kregen eerst nog te eten. Martin pasta en Sonja rijst met kip. Het slapen ging onderweg iets beter maar niet de hele vlucht. Nou ja, we zien wel waar het schip strand. We moesten ook weer een Incoming Passenger Card invullen met wat we in Australië komen doen en of we niet stiekem een aap hebben meegenomen. Je mag nl. geen voedsel (de snoepjes moeten dus op), hout (de fagot hebben we thuisgelaten) en plantaardige spullen invoeren. Dit is om Australië vrij te houden van ziektes. Om negen uur werd de landing ingezet precies volgens schema. We hadden eerst nog een ontbijtje gekregen met lekkere verse broodjes. Het ziet er bewolkt uit.

Dus weinig uitzicht vanuit het vliegtuig wel jammer want we vlogen boven het Great Barrier Reef. De landing ging goed en om half tien waren we in Brisbane Australië. Alle snoepjes en bammetjes zijn op dus geen probleem. Welcome to Australia! In de aankomsthal stond een stand van Vodafone dus meteen maar een SIM kaartje gekocht zodat we nu een Australisch telefoonnummer hebben. Het werkte ook nog. Op zoek naar een taxi die ons naar KEA camperverhuur kan brengen. Al snel gevonden zodat we na de gebruikelijke handtekeningen, instructies en inspectie van de camper om 13.00 uur op pad konden.

De vakantie is begonnen! De kilometerstand is nu 7205 dus het is een splinternieuwe camper, deze is gemaakt van een Ford Transit bus dus prima rijden. Eerst maar even boodschappen halen zodat de koelkast meteen lekker gevuld is. Het was wel wennen met links rijden en bochtjes draaien etc. maar dat was al snel onder controle. Na een broodje de camper een beetje ingeruimd en om 15.00 uur op weg naar het noorden.

We gingen door de Glass House Mountains via the Scenic Drive 24. The Glass House Mountains zijn een paar losse bergen in een verder vlak landschap. Ze zijn ontstaan door het stollen van lava. De eerste ananasvelden zijn we ook al tegengekomen.

20070214_Glasshousemountains

Vervolgens op zoek naar een camping deze vonden we in Landsborough. Er was nog één plekje maar dat is genoeg voor ons. We staan tussen de bomen met daarin enorm veel vogels. Gedoucht en kip gegeten in de pub. Daar kwamen we erachter dat er wel erg veel muggen zaten dus snel doorgegeten en terug naar de camper. De camper ombouwen voor het bed, een heel gedoe maar het lukte. Om 20.00 uur gaan slapen want we zijn wel erg moe.