18 februari 2007

Sonja was weer vroeg wakker dus die is om 7 uur gaan wandelen naar het strand. Het was mooi helder weer maar bij het strand aangekomen was het helemaal dichtgetrokken. Wel een mooie ruige kust. Om 8 uur weer terug bij de camper. Martin is nu ook wakker dus we gaan ontbijten. Eerst weer een paar keer het ritueel met de watertank en hopen dat het een beetje schoon is. Nu ruikt het naar spiritus maar dat kan ook omdat we het chloor van het zwembad ruiken. We gooien de tank weer vol en gaan douchen. Terug naar ons plekje en daar laten we voor het eerst de kraan even lopen. Tot onze schrik blijkt er toch diesel in het systeem te zitten.

Dus de hele procedure kunnen we nog een keer uitvoeren. Dus maar weer naar de winkel voor spiritus en meteen maar een waterpomptang zodat we zelf de tank ook open dicht kunnen schroeven. We zijn lekker in de weer zeg.

We gaan naar de riviermond in Ballina want daar heb je 99% kans dat je dolfijnen ziet. Nou mooi niet dus. Wel een grote groep papagaaien die mooi bleven zitten voor de foto. Nog even naar e20070218_papagaaien ander strand maar ook daar waren geen dolfijnen te zien. Om half een dan eindelijk op pad naar het zuiden. Het is een eind rijden en door de bewolking schijnt af en toe de zon maar valt er soms een bui. We zien de eerste dode kangaroe dood langs de weg liggen geen fraai gezicht maar gelukkig even later weer een paar levende dus de weegschaal slaat uit naar de goede kant. In Australië schijnen er meer kangaroes te leven dan mensen dus we zullen er nog wel een aantal tegenkomen. En aangezien de beessies heel nieuwsgierig zijn komen ze ’s nachts op de koplampen van de auto’s af en dat is niet zo slim.

Op een parkeerterrein het water via de kraan en douche geloosd dus daar zijn we ook weer vanaf. In Coffs Harbour boodschappen gedaan en wat rondgelopen. We besluiten in Port MacQuari een 4 sterren camping te zoken zodat we de watertank weer een paar keer kunnen doorspoelen. Om 7 uur waren we er, plekje opgezocht en de watertank weer volgegoten. Er is geen wasplek op de camping dus maar een eindje rijden. Dus zo gezegd, zo gedaan, lozing twee, voordat de zon mooi onderging boven de Hasting river. Het stinkt nog steeds naar spiritus maar gelukkig geen diesel meer. Wel tegenstrijdig hoor overal staan grote borden langs de weg dat je geen water mag verspillen en wij vullen en gooien daarna direct de tank weer leeg op straat. Uit20070218_PortMcQuari eten bij een Pancakes restaurant waar we een Mexicaanse crêpe en een pittig crêpe met kipsaté aten.

Om 21.15 uur weer terug op de camping. Bij het aansluiten van de stroom schrikken we ons lam. Er ritselt een beest in de boom boven ons. De zaklamp gepakt blijkt er een beest van ca. 30 cm lang met een lange staart met een spitse snuit allemaal blaadjes te eten. Foto’s gemaakt zodat we thuis kunnen opzoeken wat het is. Omdat we niet weten wat het is houden we de deur goed dicht. Beesten, zeker op een camping, weten in de regel heel goed dat er binnen allerlei lekker eten te vinden is. Nog even tv gekeken en geschreven met een colaatje en daarna slapen want morgen hebben we een lange rijdag naar Sydney.