11 december 2014

Vandaag is de geplande terugreis datum maar wat er de hele week al aan zat te komen, er gaat geen boot. Het extra nachtje in het appartement hebben we gisteren al bijgeboekt en dat was geen probleem. Als het al vol zou zitten dan nog niet want er komen immers ook geen nieuwe mensen meer. Bij het opstaan besluiten we om te kijken of we voor vrijdag een charter vliegtuigje kunnen boeken. Deze vliegen vanaf het eilandje Düne naar Bremerhaven dus dan zijn we in ieder geval op het vaste land. We bellen op en voor vandaag blijkt er nog één plek beschikbaar te zijn, nou dat wordt hem dus niet. Morgen gaat er nog wel een vliegtuigje (8 personen) dus direct maar geboekt. Het kost wat, maar geen idee hoe lang we hier anders nog vast zitten en in NL hebben we ook weer onze verplichtingen. Naam doorgeven is genoeg en morgen om 11 uur met het pontje over en dan vertrekt het vliegtuigje om half twaalf. We nemen direct contact op met Erwin, een andere hobbyfotograaf die we tegen kwamen bij de zeehonden. Hij besluit ook direct te bellen en als het goed gaat, vliegen we morgen in ieder geval met z'n drieën terug.

Na het ontbijt gaan we een bakkie koffie drinken samen met Erwin in een bistro hier vlakbij. Het regent behoorlijk en het stormt ook maar daar merk je in het dorp niet direct wat van, ja winderig. De koffie/thee smaakt goed en we spreken af om vanavond samen te dineren bij het restaurant waar we al twee avonden hebben gezeten. Geld pinnen want de extra overnachting en het vliegtuig moeten allemaal contant betaald worden. Onderweg zien we een aanplakbiljet dat ook vrijdag geen boot vaart naar Cuxhaven. Zaterdag komt er wel een boot maar die gaat pas zondagochtend terug naar Cuxhaven. Zo dat zou nog twee nachten extra betekenen, wij blij dat we het vliegtuig geboekt hebben.

Terug in het appartement volgt er een berichtje van Erwin met het onheilspellende bericht dat morgen het veerpontje naar Düne ook niet vaart. Dat zou inhouden dat er ook geen vliegtuig gaat. Hmm niet zo fijn. Nou ja, we wachten wel af. Als de vlucht niet doorgaat worden we gebeld door de maatschappij en tot vier uur kunnen we zo wie zo nog contact met ze opnemen. 's Middags lekker relaxt niets gedaan wat gelezen en gezeten. En oh ja, ook nog de website bijgewerkt. Daar heb je nu wel lekker de tijd voor. Om kwart voor vier even met de luchthaven gebeld en zoals het er voor hun nu uit ziet gaat het morgen allemaal lukken. Anders bellen ze ons dat het vliegtuig niet gaat maar dat zou zo maar een uur van te voren pas kunnen zijn.

's Avonds gezellig met z'n drieën gegeten en allemaal wel blij dat we morgen hier hopelijk weg zijn. Daarna de tassen in gepakt zodat we morgen zo weg kunnen mochten ze bellen dat we eerder weg moeten of zo. Ja nu geen risico meer nemen. Op tijd gaan slapen want het is allemaal toch wel erg spannend.