Het is zo ver... we vliegen bijna naar China voor de concerttournee met Vocal Dating!

Het is voor ons nog een verassing waar we overnachten en in welke theaters we gaan spelen, maar langzamerhand wordt er steeds iets meer duidelijk!

Vertrek 27 december 2015

We kunnen op 27 december rond een uur of 7 met de bus vertrekken vanuit Utrecht en dan rijden we naar Düsseldorf. Vervolgens vliegen we dan vanuit Düsseldorf met Air China met overstap in Beijing naar Shanghai.

WChina Airaarschijnlijk vertrekken we uit Dússeldorf om 12:30 uur met vlucht CA964 in een A330-300 en landen we - na 10 uur vliegen - in Beijing op 28 december 2015 om 05:30 uur. Daar kunnen we even de benen strekken om 2 uur later verder te vliegen naar Shanghai met de vlucht CA1831. Met een A330-200 vertrekken we dan om 07:30 uur en komt na 2 uur en 10 minuten om 09:40 uur aan op Shanghai. Maar... het kan ook zo maar eens een uurtje later vertrekken, want dit is ons nog niet meegedeeld. In ieder geval gaat er een vlucht elk uur vanaf Beijing naar Shanghai, dus we zullen er wel komen.

Reizen in China

We reizen in China met 2 bussen en touren van theater naar theater en het programma ziet er in grote lijnen dagelijks uit dat we rond een uur of 16:00 uur aankomen we bij het theater, even rondkijken en dan snel gaan opstellen, soundchecken, omkleden, inspelen en dan hoppa: concert ! Na concert weer afbreken, inladen, naar hotel en avondeten.

Route

Aankomst maandag 28 december 2015 - Shaoxing

De dag van aankomst 28 december verplaatsen we van luchthaven naar Shaoxing, want we spelen 's avonds om 19:30 uur al meteen in het Lantian Grand Theater in Shaoxing.

Lantian Grant Theater  Lantian Grand Theater 3

Shaoxing ligt ergens onder Shanghai, dus na aankomst zal het wel een stukje busreis worden.... :)

{mosmap width='500'|height='400'|lat='30.081426'|lon='120.491180'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Lantian Grand Theatre'|tooltip='Lantian'|marker='1'|align='left' }

Dinsdag 29 december 2015- Shengsi eilanden
Vandaag verplaatsen we ons naar de Shengsi eilanden om op te treden in het Shengshi Theatre.

Shengsi Theatre

De Shengshi eilanden liggen niet naast de deur van Shaoxing, dus dat wordt vroeg opstaan, met de bus naar de haven, dan een paar uur met de boot naar het eiland en daar optreden.

Kom maar door met de gemberkoekjes....!

{mosmap width='500'|height='400'|lat='30.731268'|lon='122.457097'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Shengsi Theatre'|tooltip='Shengsi Theatre'|marker='1'|align='left' }

Woensdag 30 december 2015 - Huzhou Grand Theatre
Vandaag is het uiteraard weer verplaatsen, want er wacht een uitzinnige menigte in het Huzhou Grand Theatre.

Kaarten zijn al te koop!

Huzhou is een stad net ten noorden van Hangzhou en ligt pal aan het hele grote Tai-meer.

Huzhou Grand Theatre Huzhou Grand Theatre Huzhou Grand Theatre

{mosmap width='500'|height='400'|lat='30.893243'|lon='120.088887'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Huzhou Grand Theatre'|tooltip='Huzhou Grand Theatre'|marker='1'|align='left' }

Donderdag 31 december 2015 - Great Hall of the People in Nanjing
Op Oudejaarsavond staan wij in dit historische gebouw uit 1936. dat momenteel dienst doet als de 'National Theatre of Drama and Music and Art Gallery'. Nanjing is meerdere malen de hoofdstad van China geweest onder verschillende dynastieën maar zelfs ook recentelijk, tot 1949. Op wikipedia gevonden dat er 3400 stoelen staan in de grote zaal en elke stoel bevindt zich een stemkastje en een vertaler. Toch benieuwd hoe je 'Aan de Amsterdamse Grachten' in het Chinees zegt. Je schrijft het in ieder geval zo 在阿姆斯特丹運河 en dat spreek je dan zo uit: Zài āmǔsītèdān yùnhé. Wat zal dat een unieke oudejaarsavond worden! Mochten al die stoelen bezet zijn, dan gaan we die avond van ons leven niet meer vergeten.

{mosmap width='500'|height='400'|lat='32.044237'|lon='118.793083'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Great Hall of the People'|tooltip='Great Hall of the People'|marker='1'|align='left' }

Vrijdag 1 januari 2016 - Jiaxing Grand Theatre

Over Jaxing is niet zo veel te vinden nog, maar dit theater lijkt ook geen kleintje!

Jiaxing Grand Theatre Jaixing Grand Theatre Jaxing Grand Theatre

{mosmap width='500'|height='400'|lat='30.737270'|lon='120.759770'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Jiaxing Grand Theatre'|tooltip='Jiaxing Grand Theatre'|marker='1'|align='left' }

Zaterdag 2 januari 2016 is nog een verassing...

Het is nog niet gemeld waar we zaterdag 2 januari spelen maar misschien is dit wel een dagje vrij ....?

Zondag 3 januari 2016 - Ningbo Grand Theatre
Ningbo ligt pal aan de oostkust van China en is één van de oudste steden van China, omringd door meren en oude tempels.

Hier spelen we ons laatste concert en deze zaal biedt plaats aan 1500 man publiek!

Ningbo Grand Theatre

{mosmap width='500'|height='400'|lat='29.891613'|lon='121.547770'|zoom='9'|mapType='Normal'|text='Ningbo Grand Theatre'|tooltip='Grand Theatre'|marker='1'|align='left' }

Wikipedia: Ningbo is een grote havenstad in China, provincie Zhejiang. De - zeer snel groeiende - stad ligt in het zuiden van de Hangzhou Baai. Het inwoneraantal bedroeg in 2007 ongeveer 1.100.000 personen. Ningbo is een van de oudste Chinese steden, met een geschiedenis die teruggaat tot 4800 voor Christus. De stad stond in de Tang-dynastie samen met Yangzhou en Kanton bekend als een van de grootste handelshavens. Ningbo was één van de vijf Chinese havens die werden geopend door het Verdrag van Nanjing in 1842, aan het einde van de Opiumoorlog tussen Engeland en China. Tijdens de oorlog namen de Britse strijdkrachten de stad in, na de versterkte stad Zhenhai aan de monding van de rivier de Yong te hebben veroverd op 10 oktober 1841.

In 2011 was het de op zes na grootste haven van de wereld gemeten in goederenoverslag. Dit is ook het gebied waar een aantal van de grote fabrikanten van staal en bevestigingsmateriaal gevestigd zijn. In 2008 is een gigantische brug van 36 kilometer lang in gebruik genomen, de Hangzhou Baai-brug, die Ningbo met Shanghai verbindt.