1 december 2013 - Reizen door tijdzones

Zo, we zijn op weg. Nadat Co en Lia ons - op weg naar een rondje geocachen in Zwanenburg - hadden afgeleverd op Schiphol konden we meteen al inchecken. De bagage doorgelabelled naar Auckland, dus die hopen we aan de andere kant van de wereld weer terug te vinden.

Na het bekende rondje Starbucks verliep het boarden ook zonder problemen en bleek dat het vliegtuig niet vol zat. Dus we konden allebei gebruik maken van een volledige rij stoelen dus languit liggen. Nou, dat is heerlijk hoor! En dan de service van Singapore Airlines ... prima! Echt 'a great way to fly'! Martin heeft 4 films gekeken, Sonja 2 documentaires en verder hebben we allebei heerlijk geslapen. Na 12 uur vliegen landen we op een druilerig Singapore. Toch een half uurtje sneller dan gepland.

Het is inmiddels maandag 2 december en we zijn 7 tijdzones verder. Bij aankomst op Singapore Changi Airport meteen het transit hotel opgezocht, gedoucht en 6 uur geslapen op een prima kamer. Beetje hard bed, maar verder prima. Heerlijk uitgerust op pad om de free city tour te regelen. Blijkt dat we net op tijd zijn en nog net meekunnen met de rit van 14:00 uur. Prima dus. Dus rustig even wat eten en dan rondje touren met airco bus. Prima geregeld!

We maken een rondje door de stad en zien veel wolkenkrabbers. We mochten zelfs nog even de bus uit en een stukje lopen waar we uitzicht hadden op het luxueze hotel met de 3 torens met daarbovenop een hele verbindende laag, met daarop weer tuinen met palmbomen langs het zwembad en dat alles op grote hoogte. Leuk :)

Weer terug op Changi Airport even de kortingsbonnen geregeld. Krijg je toch zomaar 80 Singapore dollars gratis te besteden op de airport. Dat laat je niet liggen: we zijn Hollander he! Dus daar maar even iets te eten van gekocht.

Verder naar de vlindertuin geweest (Sonja foto's maken) en in massage stoelen gezeten. Toch lekker hoor!

Nu boarden voor de vervolg vlucht naar Auckland. Weer ruin tien uur zitten/liggen. We hopen op weer 3 zitjes languit! Nou dat valt tegen (kon ook niet anders ;-) geen lege rijen en dus wordt het een halve dag zitten. Slapen lukt niet echt en er worden dus weer de nodige films gekeken af en toe weggedommeld en na een ontbijtje landen we ook weer veilig Auckland. Alle etenswaren die we nog hadden achter gelaten in het vliegtuig want oh wee als je iets meeneemt het land in. Onze buurman had vorig jaar nog een boete van 200 NZ$ omdat ie een vergeten appel in zijn handbagage had laten zitten. Dus in het vliegtuig ligt nu een zak zuurtjes en een rol Wilhelmina pepermunt. Nou ja hebben de stewardessen ook wat.

Dinsdag 3 december (de dagen gaan erg snel want inmiddels nog 5 tijdzones overgeslagen).

Na de douane formaliteiten waarbij zelfs onze schoenen werden gecontroleerd om te kijken of de zolen wel schoon waren konden we door naar de bagageband waar we al snel een van onze tassen zagen langskomen. Even later de tweede dus we zijn compleet. Op zoek naar de taxichauffeur die ons naar het B&B 23 Hepburn Street zal brengen. Ook die stond keurig met een bordje met Sonja's naam erop dus we konden zo naar de taxi. Na een kleine 40 kwamen we aan in het B&B waar Beth ons al stond op te wachten. We hebben een nette kamer met een heerlijke douche. Oh wat waren we daar aan toe.

We gaan de stad in. Lopend want fietsen lijkt ons niet zo'n goed idee van fietspaden hebben ze hier nog nooit gehoord. Op de stoep fietsen mag niet maar erger nog het is hier vreselijk heuvelachtig. Auckland is dan ook gebouwd op 12 vulkanen. In 20 minuten lopen we naar het centrum op zoek naar de triple A. Of te wel de ANWB voor wegenkaarten. Die voor ons als ANWB lid uiteraard gratis zijn. We krijgen zelfs een triple A lidmaatschapskaart waar door we zelfs kunnen bellen als we pech zouden krijgen met de camper. Lachen toch. We lopen richting de haven en en passant vinden we nog een tweetal geocaches. Dat is toch ook wat zelfs 18-duizend kilometer van huis liggen die schatten. In de haven gaan we even lekker op een bankje zitten met onze kop in de wind.

We zijn toch wel erg gammel en besluiten dan ook met de Inner-Link-bus (circle bus rond het centrum voor NZ$1,90) terug te gaan richting het B&B. Daar vlakbij is Ponsoby Road waar veel restaurantje zijn. We lopen een beetje rond en besluiten in een pub te gaan eten. De keus is niet erg groot dus het wordt een pizza. Gelukkig niet uitgebreidt gaan eten want we kakken helemaal in. Zere voeten een draaihoofd en een gammel gevoel is niet prettig. In vijf minuten lopen we richting onze B&B. Daar typen we nog wat voor op de website. Nemen nog een douche en om acht uur is het slapen. Tot morgen hopen dat we dan het gammele gevoel kwijt zijn en gewoon in deze tijdzone van -12 uur zijn aanbelandt.