12 februari 2007

Om half acht ging de wekker. Toch nog redelijk geslapen want vandaag is het zover, we gaan: "Down Under". De laatste spullen in de tas, die toch weer uit zijn voegen barst. Een Hollandse boterham met gekleurde muisjes en een koppie thee. Douchen, aankleden en toen stond pa al voor de deur. Het is 9 uur, we gaan. Alle stekkers eruit? Kranen dicht? Ja echt. Laatste check, ja hoor; paspoorten, e-ticket, rijbewijs (ook het internationale), plastic geld en niet te vergeten het fototoestel. Alles is mee. Daar gaan we, in Nederland regent het weer eens dus prima weer om naar het warme Australië te gaan.

Geen problemen onderweg dus op tijd bij de incheckbalie om onze tassen af te geven. Inchecken hebben we gisteren al gedaan via internet en dat was gelukt. We stonden op de stoelen 59H en K. Ze heeft ons ook al ingecheckt voor de vlucht naar Brisbane dus dat is mooi voor elkaar. Sonja heeft een snotneus van het concert en de repetitie in een koud hok dus die moet echt naar de warmte. We hebben nog een Hollandse krentenbol en een appel gegeten met thee/koffie. Toen konden we na een wandeling naar de gate E19. Daar konden we direct doorlopen voor de security check. Instapkaart en paspoort gereed. Waterflesje leeggegooid anders wordt het ingenomen. De plastic zakjes met alle vloeibare spulletjes (shampoo/nivea/gel/scheerschuim) apart afgeven. Riem af en door het poortje. Martin werd gefouilleerd, hij zag er zeker onbetrouwbaar uit of zo. Inmiddels zitten we in een vliegtuig dat vooral veel Chinezen bevat. Ach ja, kan je nog wat zeggen zonder dat iedereen het verstaat. In de stoel voor ons zit een klein schermpje dus maar kijken wat we daarmee kunnen. Om 13.25 uur zijn we vertrokken dit is iets later dan gepland maar dat halen we wel weer in op zo’n afstand. Op het schermpje kunnen we films kijken. Sonja heeft naar Sneeuwwitje gekeken en Martin naar First Knight. Nu blijkt dat precies bij onze stoelen het spelletjesprogramma niet werkt. Nou dat is mooi balen want nu ligt ongeveer het hele vliegtuig te slapen behalve wij en juist wij kunnen geen spelletje spelen.

We hebben inmiddels al te eten gehad, een lunch, Martin had kip en Sonja pasta. Het was wel lekker. Ook kregen we een zakje met daarin sokjes, tandenborstel en tandpasta, grappig hoor. Ook een hoofdtelefoon zodat we ons eigen geluid bij de films hebben. Later kregen ook een deken en een kussentje. Dus ik denk dat ik maar moet gaan proberen te slapen, het is nu kwart voor vijf maar eigenlijk al bijna twaalf uur. We hebben ook al een immigratie formuliertje ingevuld omdat we het vliegveld verlaten ook al is het maar voor een paar uur. De vlucht verder doorgebracht met verschillende films. Plotseling was er een hoop turbulentie. Het zweet brak me uit en het zakje bij de hand gepakt. Rustig blijven zitten en diep ademhalen. Het was waarschijnlijk de Himalaya. Niet echt geslapen. Om kwart over elf ’s avonds kregen we ons ontbijt. Nou ja het is 6.15 uur in Hongkong. Hopen dat we straks in het hotel lekker kunnen slapen. Ondertussen is het al.