8 maart 2007

Het was vanochtend 18 graden toen om 5.45 uur de wekker ging. Alles weer inpakken en in de bus. Ontbijtje en om 6.45 uur waren we alweer op pad. Vandaag de laatste dag van de excursie. We gaan naar de West MacDonnell Ranges een uitgestrekte bergenrij van 1,2 biljoen jaar oud. We gingen eerst naar Ormiston Gorge voor de Ghost Gum Loop Walk van 2,4 km. We zagen echt prachtige natuur. 20070308b_McDonaldRangesMooie Mirror Lake (rivier/waterhole) foto’s kunnen maken. Ook zagen we nog een paar walibies staan vechten bovenop de rotsen wat een leuk gezicht was. Op de achterpoten staan en dan met de korte voorpootjes vechten.

Vervolgens naar de Ochre Pits waar we een half uurtje rondliepen. Hier zag je in de rotsen allemaal verticale banen met verschillende kleuren van wit/geel/oranje/rood tot bruin. Hier haalden de Aboriginals hun kleuren vandaan om te schilderen op zichzelf of op rotsen. We gingen nog op zoek naar een lizzard van 1,5 m maar vandaag was hij waarschijnlijk met vakantie wel zagen we nog de sporen van hem. Verder gereden naar Ellery Creek Big Hole. Dit was wederom een waterplas tussen de roten en ook hier konden we even zwemmen. Maar het water was nog kouder als dat van gisteren dus verder dan onderdompelen kwamen we eigenlijk niet.

20070308_McDonnaldRangesNa een uurtje weer terug naar de bus waar de tafel inmiddels gedekt was voor roasted sandwiches op de barbecue met meloen toe. Wat kan het leven toch mooi zijn. Om 13.00 uur weer op pad, we maakten nog een stop voor een foto van de Australische Chinese muur. Hier liepen de rotsen smal omhoog door het landschap, best vreemd.

Om 14.00 uur kwamen we aan bij Standley Chasm. We moesten een stuk door een gorge lopen en dan kwamen we er vanzelf, kon niet missen. Nou dat lukte, na 20 minuten kwamen we aan bij het “Chasm” wat dus een spleet blijkt te zijn. De rotsen waren hier loodrecht zo’n 20 meter hoog verticaal uitgesleten, mooie foto’s gemaakt. Na een ijsje bij de kiosk en weer de bus in voor het laatste stuk van de excursie naar Alice Springs. 20070308_StandleyChasm

Om 16.00 uur waren we weer terug in het hotel waar we meteen de kleren die we mee hadden in de was gooiden zodat we de vieze niet tussen de schone kleding hoeven te stoppen. Even gezwommen in het zwembad nadat we eerst het stof van ons hadden afgedoucht. Na het zwemmen aankleden en naar het centrum gelopen voor lekker vers fruit en yoghurt dan komen we de dag wel weer door. Lekker gegeten, wat schrijven, tv kijken en om tien uur gaan slapen want we zijn best wel moe.