10 maart 2007

Om zeven uur opgestaan een mueslibar en een kopje thee als ontbijt. Om acht uur met de bus naar het centrum en ja hoor hij kan ons afzetten bij het KEA depot. We moeten zelf de camper controleren wat wel een beetje raar is. Bij de vorige camper is een nieuw raam ingezet dus daarvoor moeten we betalen met het water is niets aan de hand dus goed gekeurd, gelukkig.

Om 9.20 uur rijden we weg met een kilometerstand van 33045. Vlug naar het hotel om de spullen op te halen en uit te checken zodatwe om tien uur weer lekker op ons zelf waren. Boodschappen gedaan en een ontbijtje gehaald zodat we met een gevulde maag en camper op pad kunnen.

We besluiten met de skyrail naar het plaatsje Kuranda te gaan. Deze kabelbaan is 7,5 km lang en gaat boven het regenwoud langs. We zaten dus in van die eitjes boven het hoge bladerendak. In Kuranda hebben we wat rondgelopen en na een uurtje weer terug. Halverwege nog uitgestapt bij een uitzicht punt op de Barron Falls. Ondanks dat we aan het einde van het regenseizoen zitten viel er niet zo heel veel water naar beneden. Het is hier trouwens al de hele dag droog, wel een heleboel wolken, met af en toe de zon, de vochtigheidsgraad is 80%. Bij het Red Peak Station lopen we ook een rondje met een ranger. Er zit een hele grote spin van ca. 10 cm (grote lange poten). 20070310_Skytrail

Om kwart voor vier bij de camper en we rijden verder naar het Noorden onderweg nog gestopt bij Ellis Beach en Rex Lookout. Het zijn hier weer lange zandstranden en echt de (palm) bomen groeien langs het strand. Om 17.15 uur in Port Douglas waar we een mooi plaatsje hebben op Tropic Breeze Van Village. De camper ingeruimd en wat gedronken. Een rondje gelopen over het strand, hier zie je in de zee stukken omheind met een net tegen de Blue Box Jellyfish, een giftige kwal met hele lange tentakels. Je mag dan ook alleen daar de zee in. Om 19.00 uur lekkere salade gegeten bij de camper. Met de airco aan is het in de camper goed uit te houden want buiten is het nog vies plakkerig, je zweet je hier rot.