Dinsdag 11 september 2012

Vanochtend ging de wekker alweer vroeg om vijf uur want ons vliegtuig vertrekt om tien over acht. Niet zo lekker geslapen want het was erg warm op de kamer. We nemen een verfrissende douche en stoppen alle weer in de tassen. Naar de receptie waar we uitchecken en een snel ontbijt. Er is hier keus in overvloed dus we genieten er even van. Het is een erg luxe hotel maar voor een nachtje valt er weinig van te genieten behalve het lekkere bed en een goed ontbijt. Van het Nairobi N.P. waar je hier op uitkijkt zien we niets want het is nog pikdonker.

Op de afgesproken tijd staat de vertegenwoordiger van Hemingway ons op te wachten en worden we met het busje naar het internationale vliegveld gebracht. Hij zoekt even precies voor ons uit bij welke terminal we moeten zijn en zorgt dat we veilig bij de juiste ingang komen. We krijgen nog een kaartje van hem voor als we nog een probleem zouden ondervinden. Wat een goede service. Bij de ingang van het gebouw worden direct de tickets en paspoorten gekontroleerd en gaat de bagage door de scanner. Wijs geworden van de vorige vlucht besluiten we de camera's maar om ons nek te hangen tijdens het inchecken voor het geval ook de handbagage gewogen gaat worden. Dat scheelt toch gauw weer anderhalve kilo per tas handbagage. Bij het inchecken wordt er niet eens naar gekeken nou ja beter voor niets dan dat we een giga bedrag moeten bijbetalen. Het inchecken gaat ook hier helemaal geautomatiseerd met alleen ons paspoort weten ze ook hier met welke vlucht we mee gaan.

We kunnen naar gate 8 nog even een toiletbezoek en dan gaan we naar de gate. Daar krijgen we weer een band zodat de bagage nogmaals door de scanner gaat. Gelukkig ook hier geen problemen. We zitten in een wachtruimte samen met een andere vlucht maar d.m.v. afgegeven kaarten weten ze dat wij in de volgende zitten. We hebben immers een rode kaart en geen blauwe. Raar systeem maar het zal wel werken. Als het eerdere vliegtuig is mogen we instappen. We gaan de wachtruimte uit en via een trap staan we op het vliegveld. Achter een mevrouw aan maken we een wandeling over het vliegveld en komen we aan bij ons vliegtuig van Precision Air. Dit is een propellor vliegtuig waar 72 passagiers in mee kunnen. Martin zijn fototas past niet in de bak boven je hoofd dus dan maar tussen de benen. Helaas. De vlucht duurt anderhalf uur en we krijgen onderweg nog een broodje en een yoghurtje. Gelukkig nog even geslapen zodat we om kwart voor tien landen op een bewolkt Zanzibar. We lopen naar het kantoor waar we nog een visaformulier moeten invullen en 50 dollar per persoon betalen voor een visum. Dat is dan ook weer geregeld. Scheelt toch een hoop geld met het thuis in NL van te voren regelen. Nu is het $50 en in NL 85 EURO bij het visumburo.

In de aankomsthal liggen al onze tassen op een stilstaande bagageband met daarachter allemaal mannetjes. Als we onze tas aanwijzen krijgen we hem overhandigd en direct gaat de hand omhoog voor een tip. De tassen liggen niet bij elkaar dus we maken twee mannetjes blij. Ach ja, het hoort er hier bij en gelukkig zijn we van tevoren gewaarschuwd en hebben we allemaal losse 1 dollarbiljetten meegenomen. Buiten staat er weer iemand van Breezes Beach Club met een keurig briefje met onze naam erop. We kunnen direct door naar de auto. In volle spoed rent er weer een mannetje op ons af die onze tassen wil dragen maar die vijf meter kunnen we zelf wel lopen. We stappen in een super de luxe auto met mooie bekleding. De chauffeur Moody brengt ons naar het hotel. Het is nog een behoorlijk eind rijden zo'n anderhalf uur. Hij is erg gezellig en verteld het een en ander over het eiland en zijn woonplaats Stonetown.

Dan komen we aan bij het hotel, Breezes Beach Club and Spa. Via een grote poort en nog een slagboom staan we voor de receptie. Jeutje dit is luxe overal heerlijke stoelen en hemelbedden. Het is alsof we in een sprookje van 1.000 en 1 nacht terrecht komen. Hebben wij even mazzel we zijn hier vier hele nachten dat wordt relaxt. We worden welkom geheten en er wordt uitgelegd waar we alles kunnen vinden. Het blijkt dat we een upgrade hebben gehad naar een suite. Waarom, geen idee maar het is prachtig. De kamer is nog niet klaar maar we zitten toch nog even. Na een kwartiertje komt er iemand ons halen. Onze kamer blijkt wel al klaar te zijn dus we kunnen erheen. De spullen op een karretje en gaan.

Komen we toch in een mooie kamer. Een giga groot hemelbed (met klamboe), een zitbank met vele kussens, een buro, lekkere zitstoel. Een aparte kamer voor de tassen en planken voor de kleding. Een luxe badkamer met apart toilet en stortdouche en kaptafel. Ook hebben we een groot dakterras met twee ligstoelen en onder een afdak weer een tafel en twee lekkere stoelen. Nou we hadden wel een stel mensen mee kunnen nemen maar ja dat kan niet meer dus we hebben alle luxe voor ons tweeën. We installeren ons en eindelijk kunnen we de tassen uitpakken en kijken wat we nu allemaal mee hebben genomen. Alles een plaatsje gegeven en even lekker relaxt gehangen op onze eigen zitbed.120911_breezes_suite_dsc_8442

Om een uur of drie en rondje gelopen over het terrein. Het is erg warm dus het wordt echt rustig aan doen. We bestellen een broodje en met uitzicht op een aqua kleurige zee met daarvoor palmbomen eten we het lekker op. We gaan even naar de receptie om te vragen voor de WiFi code want de website kan ook een heel eind worden ge-update. Helaas is het niet gratis in tegenstelling met wat we op internet hierover gevonden hadden. We kopen een toegang voor een halve dag. Op een lekker ligbed in de lobby zetten we de eerste verhalen en foto's van de safari op de website en genieten we van het windje en een fris drankje.

Om half acht kunnen we eten dus eerst lekker douchen en omkleden. De Deet niet vergeten op te smeren, daar werden we hier bij het inchecken voor gewaarschuwd, en de malarone tabletten mee. Eerst is er een informatie bijeenkomst onder het genot van een drankje en lekkere hapjes. Het gaat er een beetje rommelig aan toe. We spreken een jongen die de duikschool hier heeft en een meisje die gaat over spa/massages die je hier kan laten doen. We gaan nog even zitten aan de bar voordat we aan tafel gaan.

We krijgen een uitgebreidt menu met vooraf een cakeje van krab en als tweede starter iets met groente en pesto. Als hoofdgerecht hadden we de keuze tussen vlees en vis en beide kiezen we voor de roasted beef. Het is heerlijk! Als toetje krijgen we een fruitsoep met een bolletje ijs. Daarna nog een kopje koffie en thee en we kunnen er weer helemaal tegen. Dit is nog eens luxe. Terug op de kamer blijkt deze te zijn geprepareerd voor de nacht, ze spuiten een of ander spulletje waardoor de aanwezige muggen (nog niet veel gezien overigens) het loodje leggen en de klamboe is naar beneden gehaald. Op de kamer nog even geinternet en nog een volgende dag geschreven voor de website. Helaas kunnen we het niet uploaden omdat de WiFi in de kamer een te zwak signaal afgeeft. Wel krijgen we al de eerste reactie's binnen op de website en ook onze kaarten die we naar huis hebben gestuurd met eigen foto's zijn al aangekomen. Ook leuk om terug te lezen op de website. Om half twaalf strijken we neer op ons bed en gaan lekker slapen.