21 maart 2007

De laatste dag, alles opruimen en kijken of alle bagage weer in de tassen past. Alles heeft een vast plekje dus het gaat sneller dan we van te voren bedenken. Het wordt wel proppen want je neemt altijd teveel mee, terwijl het deze vakantie eigenlijk wel meeviel. Het regent (zeg maar hoost) nog steeds dus je zweet je rot. Een broodje gegeten en een verfrissende douche genomen. Dat valt tegen want je droogt je af, maar als je dan wat wilt aantrekken ben je alweer zeiknat en drupt het zweet van je voorhoofd.

We trekken eerst maar een korte broek aan. Want om nu al een spijkerbroek aan te trekken? We legen de waste van de camper en tanken hem vol zodat we op tijd bij KEA zijn. Je weet het immers maar nooit hoe druk het is. Nou er was niemand voor ons dus in een half uurtje waren we klaar. We lopen samen een rondje om de camper en deze wordt goedgekeurd. De borg wordt direct teruggestort en we krijgen ook een bewijsje hiervan. De kilometerstand is nu 35014 dus we hebben 1892 km gereden in dit 3e deel van de vakantie. Dan komt de taxi die ons om 12 uur op het vliegveld afleverd. Daar blijkt dat ze m.i.v. vandaag ook op Hong Kong het 100 ml vloeistof beleid voeren. Dus het cabine koffertje moet ook ingecheckt worden omdat we daar de wijn en port in hebben zitten. Even kijken wat we nodig hebben dat doen we in een plastic tasje. De koffer omkleden we met plakband want er zit al van alles los en je weet hoe het eraan toe gaat op de bagagebanden. Nou ja, hoeven we ook niet veel mee te sjouwen.

Dan begint het wachten Martin probeert wat te slapen en Sonja schrijft het dagboek bij en de laatste Australische dollars worden uitgegeven. Om 15.10 uur konden we aan boord. We gaan precies volgens de geplande vertrektijd de lucht in. Je kunt mooi zien dat het boven land bewolkt is en boven de zee niet. Dus we kunnen mooi nog even kijken naar het Great Barrier Reef. De geplande vluchtduur is 6,5 uur en 5.572 km. Helaas doen op deze stoelen de spelletjes het ook niet. Dus op Hong Kong stuurt Martin een mailtje naar Cathey Pacific zodat ze het voor de 4e vlucht nog goed kunnen maken. We kijken een paar films en na het eten proberen we wat te slapen. Vlak voor de landing krijgen we een pie met kip en een mango waterijsje. We hebben beiden niet echt geslapen, hopen dat dat straks wel lukt. 20070321_sunset

Om 20.05 uur geland op Hong Kong, de klok is inmiddels 2 uur teruggezet. Op Hong Kong zien we een aantal terminals met vrij internet, dus dat wordt surfen en mailen. Zijn ze thuis ook weer op de hoogte van waar we zijn. We zijn al ingecheckt voor de volgende vlucht dus nu kan het wachten beginnen. We moesten wel nog even snel de cola opdrinken want het was meer dan 100 ml. Op het vliegveld geven we ook onze laatste Hong Kong dollars uit aan chocola zodat alle vreemde valuta op zijn. We eten de rijstnootjes op en voor de rest vervelen we ons. Echt slapen lukt niet. De airco werkt hier net iets te goed zodat je eigenlijk overal op de tocht/kou zit/ligt. Om 23.10 uur lopen we naar gate 4 zitten we in ieder geval op de juiste plek. De laatste vlucht verloopt het zelfde als alle andere vluchten. Een beetje film kijken, een broodje of drinken halen, een beetje slapen (gaat Sonja beter af dan Martin).