31 maart 2018

Vandaag gaan we richting het Noorden. Het eerste stuk rijden we op de snelweg naar de hoofdstad Santa Cruz. Zo de eerste 75 kilometer gingen snel. Via de haven van Santa Cruz, waar ook veel industrie is, rijden we door langs de kustweg die zodra deze de stad uit is landinwaarts omhoog klimt.

We komen direct in een totaal ander landschap van Tenerife. Omdat het aan de Noordkant van het eiland meestal een stuk natter is dan in het Zuiden was het ons al bekend dat het hier erg groen is. En dat klopt. Het natte weer overigens niet want het is echt prachtig, de zon schijnt aan een blauwe hemel. We rijden door een schitterend groen berg landschap waar overigens ook veel bloemen bloeien. Heel anders dan het kale dorre zuiden.

We slingeren over de weg met steeds weer een ander mooi uitzicht. Helaas kunnen we niet overal stoppen maar vanuit de auto zien we ook veel. We rijden helemaal door tot aan de noordkust bij het plaatsje Taganana. De aqua kleurige zee beukt hier behoorlijk op de kust en overal waar het maar zou kunnen, staan er mensen van het Rode Kruis, je mag hier niet zwemmen. Dat is wel duidelijk. Het zijn overigens wel prachtige golven om te surfen. Maar door de vele rotsen niet echt aan te raden. We rijden de weg helemaal door tot aan het einde en genieten van het uitzicht.

Vlak voor de kust staan er ook grote rotspartijen waar de golven zich op stuk beuken. Heerlijk in de zon, in de wind.

Dat is vakantie. Na een tijdje rijden we weer verder. Nu via een andere weg dwars door het Anagagebergte. Wat verder weg van de kust staan er ook veel bomen en rijden we echt door het bos. We stoppen bij verschillende punten om van het uitzicht te genieten waarna we weer doorrijden. Via La Laguna pakken we de snelweg weer en rijden terug naar ons huis.

Dineren doen we bij een restaurant Tasca la Cantera in Granadilla wat Mar (de eigenaresse van Casa Juan Vera) ons had aangeraden. Gelukkig hebben we het visitekaartje mee en kunnen we bellen om te reserveren. Ja hoor ze hebben nog één tafeltje. Mazzel bleek later want toen we er zaten zijn er wel 5 stellen teleurgesteld weggegaan omdat ze geen plaats hadden. En wat hebben we lekker gegeten zeg.

Vooraf geroosterde geitenkaas met een heerlijke pesto, kleine kroketjes met een ham en spinazie vulling. Martin heeft als hoofdgerecht een heerlijk stuk tonijn en Sonja een vis (Cod) gebakken in een amandel laagje met geroosterde amandelen. Daarbij in de schil gekookte kleine aardappeltjes en geroosterde groenten. Als toetje delen we een warm chocotaartje met vanilleijs. Zo dat was lekker. Het is maar goed dat we niet de eerste dag hier zijn gaan eten want dan waren we vast nog vaker teruggekomen. Nu zitten ze de paasdagen helemaal vol. Dus morgen maar weer thuis eten.

1 april 2018

Onze laatste dag op Tenerife, tevens eerste paasdag, doen we niet veel. We lezen een boek, zitten wat in de zon en geniet van het heerlijke niets doen. Sonja wast alvast wat kleren. Boven op het huis staat de wasmachine en met de waslijnen ernaast op het dak droogt het in een poep en een scheet in de zon en wind. Zo dat kan morgen direct de kast weer in.

2 april 2018

De wekker ging al weer vroeg af want vandaag is het de laatste dag en om elf uur vertrekt het vliegtuig. We hebben gisterenavond de koffers al ingepakt dus dat is snel voor elkaar. We ontbijten en ruimen de laatste spullen op. Zo alles mee. Even goed denken we hebben ook zoveel ruimte hier. Ja hoor alles mee. Het huis afgesloten. De grote poort dicht en de sleutel in de brievenbus.

Op naar het vliegveld, even langs het tankstation en de auto inleveren. Wat gaat dat toch makkelijk als je alles inclusief boekt. Geen gezeur over wat dan ook. We lopen naar de incheckbalie. Maar die zijn nog niet open maar na een kwartiertje is dat ook zover. We staan uiteraard in de verkeerde rij maar na een minuut of tien weet degene die bij onze balie zit ook hoe het werkt. Dit keer zitten we wel naast elkaar. Wat een mazzel. Het blijft toch raar van meneer TUI. We zoeken een stoel en wachten tot we kunnen instappen. Tijdens de vlucht lezen en slapen we afwisselend zodat we om vijf uur landen op Schiphol. Voor de verandering miezert het ook weer een beetje dus dat is ook niet veel veranderd. Het duurt nog even voordat we de koffers hebben en dan naar de auto die op P3 staat.

Ons weekje relaxen zit er weer op. Het was heerlijk.