Maandag 2 juli 2012

Gelukkig het is vanacht opgehouden met regenen. Dus na een ontbijt met het overheerlijke Franse stokbrood gaan we de tent opzetten. De spullen laten we nog even in de wagen staan eerst de tent.

Het is weer een jaar of vijf terug dat de tent voor het laatst heeft gestaan maar het lukt ons toch weer redelijk snel om hem weer overeind te krijgen. Mooi strak op een prima plaatsje. En het mooiste de zon schijnt inmiddels ook. He he, hebben we die ook gevonden. De spullen uit de pipowagen gehaald en in de tent. Zo dat is geregeld.De tent en auto op de camping

Jammer genoeg begint het al snel weer te betrekken en uiteindelijk verdwijnt de zon weer en komt de regen terug. Waarom nou.

We gaan fijn een eindje rijden we hebben natuurlijk een nieuwe kar en die moet ook zijn kilometers maken natuurlijk. En passant pikken we nog ergens een cache op en vinden we er ook nog een op een onmogelijke plaats. Later na het loggen krijgen we nog heel leuk mailcontact met de eigenaar die zelfs het hulpmiddel voor het kunnen pakken van de cache in de buurt legt voor ons. Zullen we over een paar dagen even kijken of het dan lukt. Toch wel eeen leuke hobby zo.

Het plan was om vanavond uit eten te gaan maar we kunnen niet echt een restaurantje in de buurt vinden. Omdat het inmiddels weer droog is besluiten we toch maar om wat boodschappen te doen en zelf te koken.

Dinsdag 3 juli 2012

Ja hoor, vanochtend is het prachtig weer. Dus ontbijt in de ochtendzon.

We gaan een rondje rijden in de omgeving. Langs het meer eerst over de berg heen en dan komen we via smalle weggetjes met mooie uitzichten op het meer. Onderweg ook nog een paar caches opgeraapt. Op de terugweg langs het Canal de Sauriere waar we in een heel leuk plaatsje belanden. Leuke straatjes met verschillende ateliers. We komen ook nog bij een koffie branderijtje. Waar ze verschillende soorten koffie, thee en chocola verkopen. Natuurlijk weer het een en ander gekocht en ja dat is niet lang houdbaar.

Onderweg naar de camping boodschappen gedaan en heerlijk gekookt op het tweepits gasstel. Heerlijk in het laatste zonnetje gegeten. Inmiddels zijn we er ook achter dat een campingplekje uitzoeken in de regen niet werkt. We hebben nl. in de middag/avond helemaal geen schaduw op onze toch wel erg grote plaats. Maar gelukkig is het niet al te druk dus gaan we gewoon onder een boom verderop zitten.

Woensdag 4 juli 2012

Vandaag weer mooi weer, joepie. Ontbijtje in de zon en daarna in de auto gestapt voor een bezoek aan Aix-Les-Bains. Vandaag is daar markt dus dat is altijd leuk. De markt valt een beetje tegen vooral veel kleding maar helaas weinig regionale producten. Het is bloedje heet dat is dan ook weer een beetje overdreven. We rijden verder naar een bos ten Noorden van Aix want daar liggen ook nog een paar schatten verstopt. Deze zijn echt heel leuk allemaal verstopte kabouters met een eigen logboekje. Maar helaas de temperatuur blijft erg hoog dus we gaan maar terug naar de camping. De thermometer geeft inmiddels 34 graden aan en dat in de schaduw.

Op de camping lekker een douche genomen en daarna rustig een puzzeltje voor de tent.

Na het eten, weer een overheerlijke pasta, nog even wifi-en ja een nieuw woord. De website moet bijgewerkt en natuurlijk de woordjes en tekeningen voor de app-spelletjes.{jcomments on}