7 juli 1996

Onze eerste zomervakantie samen gaat naar Frankrijk. Voor martin wordt het ook voor het eerst ‘op vakantie met de tent’ dus een hele belevenis. ’s Ochtends om 07:15 uur vertrekken we naar het Zuiden. Via Antwerpen, Gent gaan we om tien uur al de grens over en zijn we in Frankrijk. Helaas staat is er bij Lille een ‘petit déviation’.Tussen Doullens en Abbeville stoppen we voor onze zelfgemaakte lunch. Lekkere broodjes en een sanitaire stop achter een boom. Om half vijf zijn we in Arromanches een kustplaats in Normandië.1996 0 Arromanches

We vinden een camping midden in het stadje. Nadat we eerst wat gerust hebben, gaan we de tent opzetten. We hebben het ‘oude’ kleine bungalowtentje van de ouders van Sonja mee dus die staat zo.

’s Avonds hebben we een rondje gelopen naar de zee, naar huis gebeld en een crêpe gegeten. Na nog een kopje thee bij de tent zijn we vroeg naar bed gegaan. We liggen onder een dekbedje maar we vragen ons af of het niet te koud is. Eerst nog wat gelezen en dan gauw slapen want het was vanmorgen vroeg dag en een flink eind rijden.

Maandag 8 juli

Na een drukke nacht (twee langzaam leeglopende luchtbedden, die om het uur weer opgepompt moesten worden) omn een uur of negen opgestaan en lekker gedoucht. Het eerste stokbrood gekocht bij een bakkertje en lekker ontbeten.

Na het ontbij naar Bayeux gereden op zoek naar een grote supermarkt omdat we toch wel nieuwe luchtbedden nodig hebben. Ja het is ook niet handig als je luchtbedden meeneemt die een aantal jaar niet zijn gebruikt. Na lang zoeken vonden we toch een hypermarche en ja hoor, ze hadden daar ook luchtbedden. Verder nog boodschappen gehaald voor vanavond en natuurlijk toetjes.

Een rondje gelopen door Bayeux. De kathedraal bezocht en rondgeslenterd in het stadje. Via kleine weggetjes richting Chaos gereden. Hier lagen nog restanten van de Duitsers uit Wereldoorlog II (Longues batterie). Daarna weer terug naar de camping. Het is inmiddels lekker weer geworden dus we gaan maar lekker zonnen. Martin is ondertussen de nieuwe luchtbedden aan het oppompen. Om 17:15 uur naar het stadje gelopen en daar het museum bezocht. Het museum is helemaal gewijd aan de invasie van de geallieerden op 6 juni 1944 in Normandië. Ook nog naar een 360 graden cinema geweest. Dit ging ook over de invasie en was heel indrukwekkend. Het was net of je alles zelf meemaakte. Om half acht weer op de camping, eten gekookt. Morgen gaan we verkassen via Le Mont St Michel naar de Cap Frehel.

1996 1 Bayeux-001  1996 1 Bayeux

Dinsdag 9 juli

Nadat we om negen uur zijn opgestaan hebben we gegeten, alles ingepakt zodat we om half twaalf weg konden richting het eerste doel Le Mont St Michel. Na een bezoek aan het stadje en de abdij bovenop de rots om half vier op zoek naar een camping. Een uurtje later kwamen we aan op camping Notre Dame de Verger bij Pointe de Grouin. De tent opgezet wat wel een probleem was i.v.m. een kuil op de plek. Het begon ook nog te motregenen dus lekker balen. Om half zes stond toch alles dus liggen we lekker in de tent te lezen.

We zijn uit eten geweest in Cancalles. Het was erg lekker. Na het eten kaarten uitgezocht en opgestuurd naar het thuisfront. Op de camping aangekomen lekker een kopje thee gezet en liggen lezen want het is best wel koud. Na het luisteren naar de Wereldomroep om half elf gaan slapen.

Woensdag 10 juli

Na lekker uitgeslapen te zijn werden we gewekt door vogels. En ja hoor het is mooi weer. Het zonnetje begint al door de wolken te komen. We zijn naar St. Malo gegaan waar we hebben gewandeld over de oude muur. Een mooi haven en een leuk stadje. Om half drie zijn we bij de camping naar het strand gegaan. Het windtentjekwam goed van pas, want ondanks het mooie weer stond er een koud zeewindje. Even de oceaan ingedoken, maar het is een kiezelstrand en dat loopt niet lekker. Sonja heeft natuurlijk in de zon liggen slapen en heeft een rode rug gekregen (net als Martin natuurlijk). Bij de tent gekookt en gegeten. Om tien uur komt er een mist opzetten en wordt het frisjes. Nog een kopje thee, boekie, spelletje tetris en dan weer slapen.

Donderdag 11 juli

Het is geen mooi weer, overal waar je kijkt zijn er wolken. We werden dus ook pas om tien uur wakker. Eerst lekker ontbeten en omdat het bewolkt bleef besloten we maar om verder te trekken richting Locquirec. Om half vijf zijn we in St Michel en Greve waar we bij toeval op een schitterende camping aankomen. Rondleiding gehad langs toiletgebouwen en een mooi plaatsje uitgezocht. Het blijkt in de campinggids met drie sterren vermeld te staan. En zo ziet het er ook uit. De tent opgezet en effe bijgekomen. Straks nog naar de supermarche voor de dagelijkse boodschappen. De groente en vlees halen we daar en we hebben al besloten dat we een patatje op de camping halen. Na het eten onder het genot van een kopje thee nog lekker in de zon zitten lezen. Nog een rondje over camping gelopen en even naar het thuisfront gebeld (twee keer een bericht achtergelaten).1996 2 voordetent

Vrijdag 12 juli

Vanochtend zijn we lekker langzaam wakker geworden want het was weer niet echt mooi weer. Rustig ontbeten en nog een kopje thee/koffie gedronken. De gasfels bleek leeg zodat we die maar direct omgeruild hebben bij de receptie. Omdat het geen strand weer is, zijn we gaan rijden richting Lannion. Daar zijn we naar het oude stadsgedeelte Belevenez gelopen. Daarna zijn we langs de kust Cotes Granit Rose verder gereden. Via Trebeurden naar Ile Grande op zoek naar dolmen die we niet vonden. Iets landinwaarts vonden we wel de menhir van Binic. Verder gereden en via Peros Guierec met mooie hortensia’s in de haven terug naar de tent. Eerst langs de supermarche voor het avondeten. We konden nog net buiten koken voor dat het weer begon te regenen. ’s Avonds nog een spelletje gedaan maar om tien uur maar gaan slapen.

Zaterdag 13 juli

Vanochtend nog luier wakker geworden want het miezerde de hele nacht al. ’s Morgens was dat nog niet over, dus maar effe ‘boekie lezen’. Om een uur of elf zijn we een stuk gaan rijden door een mooi gebied onder Morlaix. Vervolgens aangekomen in Morlaix en daar uiteraard iets lekker gekocht. Sonja een huppeldepup a coco (kokos) en Martin een ‘flan’ (een vlaaitje met pudding). Teruggereden via de kust, waar we op Pointe Primel effe hebben geklommen en naar de zee hebben staat kijken. Via de supermarche voor macaroni weer terug naar de camping waar het inmiddels beter, maar nog niet mooi weer is geworden. Een paar Zwitsers met een ongelooflijk volgeladen Toyota Camry (+5 personen)zijn onze buren geworden. Na het eten wat weer lekker was. Hebben we zitten lezen tot half tien. Daarna naar Lannion waar ter ere van Quartorze Juilliet een fest-noz was. Het was midden in het centrum op een groot parkeerterrein. Er speelde een bandje van die folklore muziek en er werd gevolksdanst. Om half twaalf was er een groot vuurwerk wat echt schitterend was.

Zondag 14 juli

Eerst weer lekker uitgeslapen want de vakantie is er voor om bij te komen van een jaar hard werken. Het is gelukkig droog zodat we buiten konden ontbijten. Om twee uur vertrokken richting Plemeur Bodou. Waar op een chateau een folkloristisch feest zou zijn. Dat klopte want er gingen een heleboel mensen die kant op. Er waren verschillende groepen en twee muziekgezelschappen uit Bretagne. Ze speelde op doedelzak en van die “pieptoeters” (nu anno 2013 weten we dat dat vuvuzela’s zijn) met dubbelriet (dat zit dan weer niet op een vuvuzela, maar je kunt je er iets bij voorstellen). Ook was er een Bretonse volksdans groep en een groep uit Izmir Turkije. Het was wel leuk een mooie omgeving, lekker zitten op het gras en de zon kwam er ook nog bij. We zijn dan ook aardig verbrand op de bovenbenen en armen. Teruggekomen op de camping een kopje soep gemaakt en patat met ‘saucisses’ gehaald. Dus nog lekker in het zonnetje gezeten. Het is nu bijna tien uur en we zitten nog buiten, de lucht is helder maar landinwaarts hangen rare grijsbruine wolken. Hopen dat ze daar blijven zodat we morgen een stranddag kunnen houden.

Maandag 15 juli

Het is weer bewolkt, dus weer uitgeslapen, maar Martin heeft gehoord van de mevrouw van de receptie dat het vanmiddag weer opentrekt en dat het dan heel mooi weer wordt. Na het eten hebben we de was in de wasmachine gedaan zodat alles vanmiddag mooi kan drogen. Toen zijn we boodschappen gaan doen wat aanvankelijk een probleem was want de auto zei geen boe of ba. Maar gelukkig was er een behulpzame Nederlander die wel wilde helpen met starten d.m.v. startkabels. Dat lukte gelukkig. We weten niet hoe het kwam maar de accu was helemaal leeg. We hebben eten gehaald zodat we om een uur of vier warm eten en vanavond dan maar een stokbroodje. We hebben de was opgehangen zodoende is ons hele plekje omgeven door waslijnen. Ook hebben we ansichtkaarten gekocht voor het thuisfront die meteen maar volgeschreven. Oh ja, de tank hebben we ook weer volgegooid. ’s Middags lekker in het zonnetje liggen bakken en boekie gelezen. Warm gegeten met aardappelen, bietjes en een cordon blue, erg lekker. Daarna nog even gezwommen in het zwembad. Nagenieten in het zonnetje bij de tent. Om een uur of acht tijdens het eten van een ‘hard’ stokbroodje kwam de mist alweer opzetten uit zee dus alle was maar opgeruimd en de bedden aan kant. Verder in de tent nog het een en ander opgeruimd want morgen gaan we verkassen richting het Zuiden. Doel, een meer bij Mur de Bretagne.

Dinsdag 16 juli

Om half negen ging de wekker want we zouden vandaag gaan verkassen. Het is best wel fris, ’t waait nogal. Wel komt af en toe het zonnetje door de wolken. Rustig gegeten en de tent opgeruimd. Martin is de camping gaan betalen en kreeg een boekje met allemaal 4-sterren campings in Frankrijk. Om 11:15 uur was alles ingepakt en konden we vertrekken. Maar de auto startte weer niet. Accu was weer helemaal leeg. Gelukkig hadden we de auto gunstig staan zodat Martin hem aan kreeg door van de helling af te glijden. Dit is toch wel balen want de accu loopt dus leeg. Als de auto lang stil staat. Om 13:00 uur waren we op camping Nautic****aan het meer. Een uurtje later stond de tent en was alles ingericht. Even rustig een boekje lezen en lekker zitten. Om drie uur op zoek gegaan naar een Peugeot garage nadat we gebeld hadden met de garage in Nederland of het wel de accu was en ja dat kon. Ook even de reisverzekering gebeld. Dus zijn we maar op zoek gegaan naar een garage, eerst in een dorpje waar volgens een overzichtskaart een Peugeot garage moest zijn. Maar die was er niet. Een Citroendealer kon ons wel een dealer aanwijzen in Pontvigny zo’n 20 kilometer verderop. Dus daar maar heengereden. Het klopte, en het bleek inderdaad de accu te zijn. Dus een nieuwe erin laten zetten ruim 500 Francs maar wij kunnen weer met een gerust hart rijden. Teruggereden op zoek naar een supermarkt en pinautomaat. De winkel vonden en we konden betalen met een betaalcheque. Hier hoefde alleen een handtekening op en geen pincode in voeren. Benieuwd of het afgeschreven wordt. Een bank hebben we niet gevonden ook niet in Mur de Bretagne. Terug op de camping eten gekookt. We hadden nasi. Na de afwas gaan we nog even zwemmen want ook op deze camping is een zwembad. Het is een soort aquarium want aan de zijkant kan je er zo doorheen kijken. Na het zwemmen nog een bakkie thee gedronken en een rondje langs het meer gelopen. Er is zowaar een strandje.

Woensdag 17 juli

Omdat we nog steeds geen geld hadden zijn we ’s morgens na het douchen meteen naar Mur de Bretagne gereden om te pinnen. Bij de bakker een baguette gekocht en een amandelbroodje. Even rondgereden om te zoeken waar er gezeild kon worden. Dit konden we niet vinden, dus maar even naar de VVV. Vrijdag is er gratis zeilen waarvoor we ons op kunnen geven bij het VVV op donderdag. Dat doen we waarschijnlijk wel. Na het VVV nog een lekker broodje gekocht (appel/peer/chocolade) die we als lunch opgegeten hebben. Het is lekker zonnig en Sonja ligt lekker te bakken. ’s Middags ook nog een tijd aan en in het zwembad gelegen op een luchtbedje. Om een uur of vier waren we het zat want het zonnetje i1996 4 villefleuris toch wel erg warm. Ook nog even boodschappen gedaan. De supermarche is niet zo groot als in het Noorden maar je vind er wel genoeg. Bij de tent terug even bijgekomen met een kopje soep. Oh ja ook nog even gekeken waar dat zeilen van vrijdag nou plaatsvindt. Dat viel tegen het zijn van die wankele eenpersoonsbootjes, dus we gaan maar niet. We denken meteen ook dat het iets is zoals de kindervakantiespelen, dus dat gaat niet door. We eten vanavond wortelen, kabeljauwfilet en aardappelen met een chocotoetje toe, mhmmm lekker. Martin is lekker aan het koken en het ruikt goed. Oh ja, ook nog foto’s van tuinen/bloemen genomen in Mur de Bretagne en van een huisje vlakbij de camping hier in Caurel. We zijn vandaag allebei weer lekker verkleurd.

Donderdag 18 juli

De hele dag lekker ‘boekie gelezen! ’s Morgens om een uur of tien uit bed en de hele dag voor de tent gezeten en gelegen. Om een uur of vijf gaan we eten halen, zodat we vanavond in de Gorges du Daoulas kunnen wandelen. We hebben weer een andere macaroni uit kunnen kiezen en ook die was lekker. Om zeven uur, na de afwas, zijn we richting de gorges gereden op zoek naar het wandelpad. Dit was wel zoeken en op een gegeven moment vonden we wel wat. Dus de auto maar aan de kant gezet en begonnen aan de wandeling. Het was een hele klim, alleen ging het niet de richting uit die we dachten (nl. precies tegenovergesteld) dus maar weer terug gegaan. Nog even gekeken of er een pad aan de andere kant van het stroompje liep, maar dat was niet zo. Martin probeerde nog een dijk te bouwen maar het bleef maar stromen. Hij vergat zijn vinger in de dijk te stoppen;-)We zijn dus maar met de auto verder gereden en vonden nog een mooi bloemenhuisje in ‘The Middle of Nowhere’ (op de foto natuurlijk). We zijn maar verder gereden naar St. Gilis de vieux marches (in 1992 uitgeroepen tot bloemendorp van Frankrijk). Ook hier weer een mooie gevel gevonden. Terug naar de camping via een gorges. Op de camping nog even gebeachvolleyd maar dat lukte niet echt, even geschreven, gekletst en toen naar bed.

Vrijdag 19 juli

Vandaag weer lekker rustig aan gedaan. Na het ontbijt even naar de winkel en de bakker natuurlijk voor een lekker amandelbroodje. Terug op de camping lekker gezwommen. ’s Middags een boottochtje gemaakt over het meer. Op zich was dit wel leuk, alleen leek alles op elkaar (bomen, bomen en nog eens bomen) en het was te vol op de boot. Terug naar de camping lekker frieten gegeten want we hadden geen zin om te koken. Ook had Martin koude sperziebonen (blik) meegenomen maar dat is geen eten dus die zijn voor morgen. ’s Avonds laat nog even gezwommen en waterpolotraining gedaan en naar huis gebeld. Om elf uur gaan slapen want morgen weer vroeg want dan gaan we verkassen naar het Zuiden.

Zaterdag 20 juli

Vandaag gaan we weer verkassen naar een andere camping richting de Golf van Morbihan. Dus om half negen ging de wekker. Rustig wakker geworden. Een pain gegeten, gedoucht zodat we om elf uur konden vertrekken. In Mur de Bretagne nog even lekkere broodjes gekocht en nog wat kaarten verstuurd. Doorgereden via Vannes en omdat het wel heel warm was bij de ‘M’ even een milkshake gehaald. Daar was het nog wel even lachen op het parkeerterrein met een paar Franzosen en een invalideparkeerplaats. Daarna doorgereden naar Arradon naar zo’n 4-sterren camping uit het boekje. Daar aangekomen bleek de receptie dicht. Maar een rondje over de camping gereden en die stond wel heel erg vol en op elkaar. Dus maar besloten dat we naar een andere camping gingen net zoals andere Nederlanders die gevraagd hadden over plaatse op de camping. Er bleek nog maar één plek voor één nacht te zijn. Dus het was vol. We gingen richting Sarzeau naar camping La Bohat. Die andere Nederlanders achter ons aan. Om half drie kwamen we op de camping aan, na eerst even fout te zijn gereden. Daar was nog wel plek. Maar geen plekken met schaduw. Toch maar een plek uitgekozen. Met een klein appelboompje voor de tent. We hebben dus maar een geïmproviseerde luifel opgehangen van de dekbedhoes en scheerlijnen naar het boompje. Daarna even het zweet afgespoeld in het zwembad want het is wel heel erg warm. Oh ja, ook nog wat gedronken bij die andere Nederlanders die we naar de camping hadden geloodst en dan is een caravan met koelkast wel lekker. We zijn uit eten gegaan in Sarzeau naar een pizzeria. Het waren eigenlijk hartige crepes maar het ijsje toe maakte veel goed. Na het eten naar een ‘Grand Spectacle’ op de parkeerplaats van een supermarkt. Dat bleek gewoon een familiecircus te wezen, maar toch maar even vanuit de auto toegekeken. Het was niet erg fantastisch dus maar teruggereden naar de camping waar we nog eat onder onze nieuwe, fantastische luifel hebben gezeten. Onder het ‘genot’ van Chileense/Colombiaanse volksmuziek die optraden voor de camping. Oh ja ook nog even Apeldoorn gebeld.

Zondag 21 juli

’s Ochtends rond negen uur wakker geworden. Omdat we geen drinken meer hadden zijn we na het douchen naar de Super U gereden en langs de boulangerie om lekkere broodjes en vers stokbrood te halen. Nat het ontbijt zijn we het zwembad ingedoken en hebben daar heerlijk gebivakeerd tot circa half vier. De sperziebonen van gisteren hebben we vandaag maar opgegeten met hamburgers uit het vriesvak van de Super U. Omdat we toch even naar het strand wilden , maar ook wilden ‘slapen’ hebben we eerst lekker lui voor de tent naar radio ‘ Tour’ geluisterd. Rond een uur of half zeven zijn we vervolgens naar het strand gereden. Het bleek gelukkig een zandstrand. Lekker gezwommen en nog foto’s genomen van de ondergaande zon. Voor het slapen nog even voor de tent gezeten. Morgen gaan we richting het Noorden om vrijdag weer in Nederland te kunnen zijn op een mooie tijd. We gaan morgen vroeg weg om een eind op te kunnen schieten voordat het bloedheet wordt.

Maandag 22 juli

Om acht uur vertrokken van de camping op weg naar het Noorden. Eerst even broodjes gehaald in Sarzeau en bij de Super U melk en drinken gehaald. Om half tien uiteindelijke goed op weg. ’s Middags even wat langer gestopt bij ‘M’ en bijgekomen in de airco. Na enig oponthoudt bij de voorsteden van Parijs hebben we een gedetailleerde kaart en wat te drinken gekocht. Inmiddels is het vijf uur geweest en we moeten nog een stuk maar ook dat lukt wel. Om half zeven waren we op een camping in Vic-sur-Aisne. Een heel grote camping aan de River met zwembad en een schaduwrijk plekje aan de rivier. Wel één nadeel en dat zijn de vele stekende muggen. We hebben eerst gezwommen omdat het toch wel een lange zweterige dag was. De tent opgezet en we hebben besloten niet meer te koken en dus op zoek te gaan naar een restaurant en dat bleek erg moeilijk te zijn. Dus richting een grotere stad nl. Soissons ook daar zagen we niet direct iets. Dus werd het weer de ‘M’ maar nu ‘gezond’ met salade. Daarna weer terug want we waren best wel moe.

Dinsdag 23 juli

Eerst uitgeslapen tot een uur of negen, stokbroodje gehaald op de camping, eten en in het zwembad wakker geworden. Toch maar even gedoucht want dat is toch wel zo lekker. Het is een beetje bewolkt dus we besloten wat van de omgeving te gaan zien. Maar eerst wat drinken en melk halen bij de supermarkt want dat was gisteren helemaal op. We zijn eerst richting 1996 5 vensterbankPierrefonds gereden waar we een kasteel bezochten. Dit was wel heel mooi in een mooie omgeving. Doorgereden naar een Romeinse nederzetting (Champlieu) daarna via het bos naar Compeigne waar we eerst in de kasteeltuien hebben rondgelopen. Via het centrum langs Hotel de Ville op zoek naar een restaurant wat weer zoeken was. Maar we vonden een Thais restaurant waar we met stokjes hebben gegeten. Om half tien weer terug op de camping waar we in de tent (vanwege de muggen) nog war lazen en schreven, douchen en slapen.

Woendag 24 juli

Vandaag om negen uur opgestaan. Lekker de krant gelezen. Om half twaalf op weg naar Chantilly om daar een groot chateau te bezichtigen. Het was wel een eind rijden. Maar het was gelukkig niet zo heet. Het was namelijk helemaal bewolkt. Het kasteel was erg groot alleen niet zo mooi als Pierrefonds. Ook konden we bijna nergens in alleen in het museum gedeelte waar ontzettend veel schilderijen hingen. Om twee uur weer richting camping gereden. Maar eerst weer eens langs een supermarkt voor drinken en eten. We hebben besloten vanavond weer gewoon te koken en dat werden aardappelen, bloemkool en biefstuk met appelmoes. Het was wel lekker gezond zodat we om half zeven lekker een koppie thee konden zetten. Na een spelletje vier-op-een-rij (dat Sonja eindelijk eens verloor) en dammen en eindelijk eens yathzee (dat hadden we ook nog mee) zijn we een groot rondje over de camping gaan lopen. De visvijver stonk en aan de andere kant van de camping zijn de toiletgebouwen net zo slecht schoongemaakt. Daar staat het vol met stacaravans en huurtenten met hangmatten. Sonja vindt het maar nix zo’n ding. Om een uur of half tien gaan slapen.

Donderdag 25 juli

Vanmorgen op tijd opgestaan om dingetjes te kopen voor thuis voordat het weer siësta tijd werd. We konden in Soissons nix vinden behalve een kapotte abdij en een grote kathedraal. Behalve chocolade bij een patissier zagen we niks leuks om mee te nemen. We zijn dus naar ‘Cora’ gereden en daar een fles champagne gekocht. Dus maar terug naar de camping om even te gaan zwemmen. Het water was wel erg koud dus maar even in het zonnetje gelegen maar dat verdween steeds weer achter de wolken. Dus maar weer terug naar de tent om op te warmen. We hebben de auto nog gewassen op de autowasplaats. Voor 10 francstukken liep een hogedrukspuit op verschillende programmas. Dus de auto blinkt weer tegen ons op. Terug op de camping, die alvast betaald. Daarvoor moesten we eerst weer terug naar het stadje om te pinnen. Terug bij de tent eten gekookt, de andere helft van de bloemkool, aardappelen, appelmoes en cordon blue. We zouden bij de receptie/restaurant nog een ijsje halen maar om half acht kon dat al niet meer (slecht hoor voor zo’n grote camping) toen maar toetjes (puddinkjes) in het kampwinkeltje gekocht. Na het eten een koppie thee en een puzzeltje. Daarna de afwas natuurlijk want dat moet ook elke dag. En op tijd naar bed. Want het is weer behoorlijk koud buiten en morgen moeten we vroeg weer op.

Vrijdag 26 juli

Om half acht de wekker, douchen, eten zodat we om tien uur vertrokken. Na eerst nog even Apeldoorn gebeld te hebben over het diner (weer niet thuis). Voor Compiegne nog even de tank volgegooid. Gestopt in België rond het middaguur en weer verder richting Gent waar we in een behoorlijke file terecht kwamen. Om een uur of vier waren we in Apeldoorn waar we heerlijk bij (schone) moeders hebben gegeten. Daarna via Amsterdam verder naar Heerhugowaard waar we om negen uur de straat inreden.